tisdag 30 april 2013

Vegetarisk Valborg

Käkade lunch idag med kollegorna på underbara Ulriksdals Trädgårdcafé. Förutom alla härliga blommor och växter (trots min allergi är de vackra på håll) och den mysiga lantatmosfären är den vegetariska buffén helt fantastisk. Grovt fullkornsbröd med curryhummus, kålsallader, kikärtsbiffar, lasagne, olika röror och dagen till ära en väldigt härlig parmesansås! Kan inte bli bättre än så!



Ikväll blir det restaurang igen. En liten valborgsmiddag med en kompis. Kanske skönt att inte vara kanonbakis, som jag antar att de flesta Stockholmare kommer att vara imorgon. Nu känner jag mig i alla fall inspirerad att skriva klart kapitel 17. Det spökar rejält i Dalsland just nu...

2 kommentarer:

  1. Fint att höra att det spökar rejält i Dalsland. Där som på andra ställen kan behövas lite rysligheter.

    God valborgsmiddag hoppas jag du får.

    SvaraRadera
  2. Jaaa, lite rysligheter är nödvändigt på de flesta ställen =)
    Hoppas du hade en härlig valborg, du med!

    SvaraRadera