måndag 29 april 2013

Back on track

Efter en mysig helg i Göteborg spenderade jag söndagskvällen med att åka tåg i tre och en halv timme. Till en början kändes det inte alls speciellt inspirerade att skriva men när jag väl började rann det bara ur mig. Nu har jag (förhoppningsvis) skrivit kapitel 16 för sista gången. Har sparat texten på Dropbox, i flera olika typer av dokument, så om något skulle gå fel en tredje gång måste det vara Universum som anser att just detta kapitel inte är värt att skriva.


Idag ska jag fortsätta. Det känns bra att vara igång igen. Har snart passerat hälften av boken och hoppas ha ett helt råmanus färdigt i mitten av juni. Det låter väl bra? Det kör vi på. Längtar tills att jag har högen av papper i händerna. Vilken känsla det kommer att vara!

4 kommentarer:

  1. Ja, den känslan är värd allt slit. :) Det är något med att se allt ens arbete konkretiseras i en pappersbunt full med ens egna ord, ens egen story. En början, mitt och ett slut. Häftig känsla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa verkligen! Att oavsett hur resultatet blir finns här ändå något färdigt. Kvalitet eller inte - här har jag en riktig bok liksom! =)

      Radera
  2. Låter väldigt bra. Kör på det. Papperskonkretion är extra bra. Man ser bättre då än på skärm. Eller ser åtminstone att det liksom finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, så får det bli! Ja, det är så skönt att se att orden existerar i verkligheten, haha.

      Radera