torsdag 25 april 2013

Får skriva för hand framöver

Okej, vad är värre än att behöva skriva om 1000 ord man redan skrivit en gång? Att skriva om dessa 1000 ord ytterligare än gång. Det här förbannade word-dokumentet har skadats en gång till och nu går det inte ens att öppna. Kan man ha mer otur? Så först måste jag alltså skriva om dessa 1000 ord en gång till och därefter börja säkerhetskopiera i olika format. Möjligtvis behöver jag checkas in på hospital någonstans däremellan. Men jag orkar inte och vill inte skriva dessa grejer en gång till! Det är väl bara att ta tag i det och därefter äntligen få fortsätta.

En positiv grej med denna dag var i alla fall lunchen. Jag och jobbet var på pressöppningen av Hornhuset vid Hornstull - det nya trevåningshuset med restauranger på varje plan. Pizzan var den godaste jag någonsin ätit i detta land och utsikten fantastisk!


3 kommentarer:

  1. men gud, det låter ju hemskt. har du word? varför blir det så? kan tipsa om dropbox för att spara och även att maila dokumentet till sig själv. Vill man vara helsäker kan man alltid skriva ut dagens arbete innan man stänger ner så har man det på papper.

    SvaraRadera
  2. Jaaa, superhemskt. Har word på Mac och byter mellan två datorer, min egen och en annan, men det verkar som filerna blir skadade på USB:t eller något? Jag fixade faktiskt Dropbox igår så nu hoppas jag att det känns lite säkrare! Och får dessutom kanske börja fixa PDF:er så att man åtminstone kan se vad man ha skrivit om det skulle försvinna haha.

    Vad skriver du på? Bärbar/stationär? Mac/Pc?
    Hur noggrann är du med sparande och sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har en vanlig bärbar pc. Och jag försöker att alltid spara efter varje dags session, speciellt när jag kommit en bra bit i skrivandet. Sparar på två olika usb-minnen, mailar och dropbox. Hehehe. Better safe than sorry. ;)

      Radera