torsdag 2 maj 2013

Jag ger den en fyra

Igår gick jag och såg efterlängtade I Give It A Year på bio med några kompisar. Besviken blev jag inte. Jag skrattade praktiskt taget hela filmen igenom. Visst, filmen kanske inte är för alla. Smaklösheter radas på varandra och skämten är grövre än vad de brukar vara i den här typen av filmer, men jag tyckte ändå att de passade perfekt. Gillade även att filmen slutade romantiskt och inte släppte hela feel-good-grejen mitt i allt absurt. Som någon amerikansk recensent skrev; "it manages to keep the wedding cake and spit on it at the same time."


Två speciellt härliga ingredienser i filmen var Minnie Driver och väldigt underskattade Anna Faris. Det känns som att den sistnämnde har slarvats bort i oändliga Scary Movie-uppföljare och straight-to-dvd-hyllor, när hon faktiskt verkar kunna så mycket mer. Hoppas hon hittar lite större roller i framtiden. Hon har en charm och en humor som kan bära upp sådana här typer av filmer galant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar