onsdag 14 maj 2014

100 sidor!

Det är något med att nå ett visst mål med sitt manus. I det som jag håller på att skriva just nu nådde jag ikväll 100 ord. För vissa låter det kanske mycket, för andra lite, för mig känns det ganska stort. Detta manus (en skräckhistoria som jag av och till har hållit på med sedan Asienresan i höstas) har aldrig varit självklart för mig. Att det någon gång ska bli klart har visserligen varit ett mål, men hur jag ska komma dit har inte varit lika uppenbart.



Den sista tiden har jag jobbat på att försöka färdigställa Manus 1 (som för övrigt är i händerna på en lektör just nu - spännande!), och då har alla nya projekt fått stå lite i skymundan. Men eftersom jag helt enkelt är för rastlös för att ägna mig åt ett projekt åt gången (och även får lätt panik av att vänta på svar och respons från läsare) känns det lika bra att lägga kraft på något nytt och hoppfullt. Så i kväll tände jag ett ljus i mitt köksfönster, tryckte in lite stämningsfull musik i öronen och skrev mig fram till hundra sidor. Det känns bra! Två tredjedelar av ett råmanus är färdigt. Och jag firade med en bulle. Och eventuellt några kakor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar