lördag 16 november 2013

Nya bokidéer

Nej, min Nanowrimo-roman har det inte speciellt bra just nu. Jag gillar visserligen historien och att skriva den fortfarande, men orden blir färre för varje dag och jag känner knappt att jag orkar öppna upp laptopen.

Dessutom har en ny idé poppat upp i huvudet. Så blir det oftast med skrivandet. Man kommer på en idé, börjar älska den, börjar skriva den, och efter drygt 60 sidor dyker en ny drömbok upp i huvudet. Nyckeln är väl att bara hålla fast vid den gamla med järnhand och avsluta den utan andra avbrott. Men lätt är det ju knappast :)

4 kommentarer:

  1. Om den första håller hela vägen så håll fast vid den och skriv bara upp idén till den andra. För du är ju igång i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir nog bäst så! Det gäller bara att vara lite bestämd.

      Radera
  2. Håller med Mia, bara skriva vidare på idé 1 och skriva ner synopsis till idé 2 så du inte glömmer bort den briljanta idén. Lycka till :-)

    SvaraRadera
  3. Jag försöker bli bättre på synopsis. Har inte planeringsådran i mig, men jobbar på att bli bättre :) bra råd, tack.

    SvaraRadera