söndag 17 november 2013

Djungler och skrivarkurser

Igår blev det djungeläventyr här i Malaysia. Vi åkte till en botanisk trädgård vid bergen där vi träffade på både apor och enorma ödlor. Det var väldigt vackert och det kändes verkligen som att man var med och promenerade runt i Jurassic Park. Naturen här är rätt mäktig ibland.





En kul grej jag såg är att Skrivakademin har släppt sina kurser för våren. Äntligen! Har länge velat gå en riktig skrivarkurs och nu blir det äntligen dags! Det ska bli så kul. Frågan är bara vilken jag ska vilja. Det finns en för att skriva skräck och fantasy, en för thriller och krim och en som bara heter Roman och är mer allmän. Jag har faktiskt ingen aning om vilken som skulle passa mig bäst. Jag skriver ju mest spänning och skräck, men är även öppen för allt. Kanske inte ska nischa sig så här tidigt?

Är det någon där ute som gått en skrivarkurs? Vad tyckte ni?

3 kommentarer:

  1. Har gått många. Och numera leder jag egna, olika sorters skrivkurser. Det finns inget bättre än att få sitta tillsammans med andra som skriver. Både själva skrivandet och gemenskap är bara bäst. Så hoppas du får en bra skrivgrupp!

    SvaraRadera
  2. Jaaa, det känns som en dröm att få sitta med andra som älskar att skriva och bara låta fingrarna glöda! Ska verkligen kolla utbudet och försöka hitta en som känns rätt.

    SvaraRadera
  3. Jag har också gått många skrivarkurser. Det är verkligen inspirerande att få prata skrivande med likasinnade och få lära sig hantverket. Första skrivarkursen jag gick (Författarlinjen) var en riktig A-ha-upplevelese! Lycka till, det blir nog bra vilken du än väljer!
    Häftig natur förresten, påminner verkligen om Jurassic Park!

    SvaraRadera